Topbanner

Reklambanners förhandsgranskas inte på något vis av bloggen och kvalitén på det som marknadsförs är milt sagt varierande. Vid börsintroduktioner rekommenderar jag alla läsare att titta på min checklista för att utvärdera sådana erbjudanden (länk).

torsdag 30 maj 2013

Analys av Fenix Outdoor och konkurrensen bland friluftsbutiker

Det nya inlägget finns här: http://aktieingenjoren.blogspot.se/2013/05/analys-fenix-outdoor_30.html.

Uppenbarligen finns det en bugg i Blogger som gör att nya inlägg inte visas upp i läslistan om det tar för lång tid mellan att inlägget skapas och att det publiceras. Eftersom majoriteten av alla läsare kommer via såna listor så får jag köra den här fullösningen för att det ska synas.

7 kommentarer:

  1. Kopiera in allt du skrivit i ett nytt inlägg och posta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inlägget innehåller alldeles för många bilder och formateringen blir tyvärr ofta fel. Hinns helt enkelt inte med i en mikropaus.

      Radera
    2. Ah, okej. Segt. Men känns som att det borde finnas en bättre lösning. Men överlåter det till någon annan som är bättre på teknik än vad jag är.

      Radera
  2. Även jag tycker att Blogger inte är speciellt användarvänligt.
    Själv skriver jag ett vanligt word dokument och undviker formateringar, men ändå måste man vänta mellan varje handling innan copy&paste fungerar.
    Besser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förvånar mig att ett Google-ägt bolag kan ha såna problem med grundläggande funktionalitet. Problemen med att visa upp inlägg kan jag förstå eftersom det är svårt att koda. Men att texten förändras så mycket mellan skrivläge och visningsläge är oförlåtligt, det är en väldigt grundläggande funktion..

      Radera
  3. Kan man inte "kopiera HTML" som man kan i Wordpress? Även där blir formateringen galen om man bara kör copy-paste på WSYIWYG men om man byter till HTML blir det prima.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan byta till att få all text i HTML men jag har inte tänkt på att testa hur Blogger hanterar okodad text i HTML vyn. Har jag tur så stoppar den in paragrag och line break taggar automatiskt och då borde det blir bättre än vad som kommer ut i dagsläget.

      Det stora problemet verkar vara att man har olika CSS-regler för WSYIWYG editorn och själva inläggen (h1 rubriker är helt fel i inläggen), rubriker har marginaler i WYSIWYG editorn men inte i inläggen och att alla <*p> taggar försvinner spårlöst då man publicerar ett inlägg vilket innebär att alla radavstånd måste skapas via linebreaks.

      Radera